неделя, 11 юни 2017 г.

Любимия ми скраб за тяло + рецепта :)

Здравейте :)


Ако напоследък срещате много мнения и снимки за скрабове за тяло с кафе - не се учудвайте - това е един много ефикасен начин да поддържате кожата си. И докато в България едва последните месеци (може би година, не знам със сигурност) започна една по-масивна реклама на този тип продукти, то в много други държави от години циркулират в интернет рецепти за такъв вид скрабове.

Кратка предистория:
Края на 2015 година бях обсебена от грижа за тялото. Това обсебване в даден момент ми изигра лоша шега, но това е друга тема. В онзи период тепърва се сблъсках с био и веган продуктите. Разбира се, бях силно заинтригувана от темата. :) Направих си малко проучване и си извадих изводите. Та тогава едно от нещата, който открих, бяха маслата. И съответно рецептите за кожа, които мога да си забъркам в къщи. Последваха много експерименти с шиа, какао и кокос, портокал и жасмин...То не бяха мехлеми и лосиони, дори балсам за устни си правих :D

И все пак една от рецептите все още е активна част от живота ми. А именно - скаба за тяло с кафе и кокос, който използвам срещу целулит и стрии. След няколко експерименти установих, че скраба с кафе не е подходящ за лицето ми; харесва ми повече когато го смесвам с кокосово масло. Какаовото и каритето не подхранват кожата ми така добре, а и по-трудно се разтопяват при допира с кожата.

Друго важно нещо, което трябва да имате предвид ако решите да си смесвате масла - цитрусовите масла  ги ползвайте само вечер. Това е много важно!
Още нещо - кафето трябва да е смяно. Няма значение дали ще използвате утайка или само смяно кафе - ефекта е същия. :) Но! Ако използвате утайка, гледайте да е изсъхнала ако искате да я приберете в буркан и да я използвате по-напред във времето, иначе ще мухляса и ще трябва да я хвърлите.

И сега моята рецепта, която варира на моменти според настроенията ми:
- 6-7 чаени лъжички мляно кафе
- 3-4 чаени лъжички кокосово масло

Слагам ги в бурканче и разбърквам с дървено шишче.

Количеството ми стига да си намажа цялото тяло поне веднъж, а ако третирам само бедрата - поне 3-4 пъти. Лично аз първо се измивам със сапун или душ гел и едва тогава преминавам към масажа със скраба. Казвам масаж, защото е хубаво проблемните зони да се разтрият много добре. Седя 2-3 минути и отмивам с топла вода. Разбира се, внимавам да не претрия кожата си.
Понякога към сместа добавям и масло от мента или портокал (само няколко капки). Слагала съм и масло от жожоба. И все пак моят личен фаворит ми е кокоса - просто най-добре хидратира кожата ми.

Това е от мен :)
Надявам се да съм ви била полезна :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар