четвъртък, 23 юни 2016 г.

"Короната" - Кийра Кас - краят на една поредица :)

Сигурна съм, че сте чували за поредицата на Кийра Кас - "Изборът". Моята "история"  с тази поредица започна още през 2014, когато издателство Егмонт издадоха първата книга. Помня, че едва дочаках "Изборът" и я прочетох за няколко часа. А след това препрочетох някои любими моменти...С "Елитът" и "Единствената" се случи абсолютно същото. :) Просто историята на Америка страшно много ми хареса и определено е една от любимите ми.
Новината, че Кийра Кас ще продължи поредицата с още 2 книги, ме остави със смесени чувства. Признавам си, че "Наследницата" не ме впечатли така както предходните книги. Със свито сърце очаквах "Короната", защото имах лошото усещане, че финалът няма да ми хареса..Но да се върна към "Короната" :)






Когато Идлин става първата принцеса в Илеа със свой собствен Избор, тя изобщо не очаква, че ще се влюби в някой от тридесет и петимата си ухажори.
Началото на надпреварата тя прекарва в отброяване на дните, когато ще може да изпрати всичките по домовете им. Но събитията в двореца я тласкат още повече в светлините на прожекторите и тя осъзнава, че може би не бива да остава сама.

Идлин все още не е сигурна, че ще намери щастието по начина, по който са го направили родителите й преди двадесет години. Но понякога сърцето крие изненади...

Принцесата скоро ще трябва да направи по-труден и по-важен избор, отколкото някога си е представяла. 


Лично мнение:
Като цяло книжката не беше лоша. Определено е по-добра от "Наследницата". И все пак - като цяло историята на Идлин не ме грабна така, както тази на Америка. Хареса ми, че в последните две книги се усещаше присъствието на любими герои от първите части. Определено ми беше забавно да видя как са се променили и пораснали. И все пак...И аз не знам какво точно очаквах. Със сигурност не очаквах, че Идлин ще е глезла (макар да се очакваше де). Но поне претърпя развитие в характера си. И все пак нещо ми липсваше. Краят беше доста претупан и може би леко неуместен. Радвам се, че Идлин откри своя хепи енд, обаче се случи по доста очакван и малко неподходящ начин. Последните 2 глави бяха пълно претупване на историята - авторката спокойно можеше да разгърне леко финала в поне още 3-4 глави, за да може нещата да се случат по-плавно и естествено. Вярно, само книга е, но при толкова силни книги...направо си е срамота.

Спирам се дотук, защото ако тръгна да изброявам какво точно не ми хареса в "Короната", е много вероятно да спойлна хора, които още не са приключили поредицата. А не ми се иска.

За финал - Поредицата ми е много любима - историята на Америка е интересно и приятно четиво, написано добре и с чувство за хумор. Последните две книги (според мен) са опит на авторката да покаже посоката, в която се развива Илеа след разпадането на кастовата система. Кийра Кас се опитва да покаже и трудностите на Идлин по пътя й към престола. Но предполагам образа на Идлин просто не ми допадна особено. Краят определено беше претупан. Но не съм чак толкова разочарована и поредицата ми е все така любима. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар