петък, 24 юли 2015 г.

"В морските дълбини" - Дженифър Донъли

Днес мисля да ви запозная с една нова поредица. А именно - "Сага за вода и огън".
Първата книга от поредицата я завърших преди няколко дена, но не бях сигурна какво точно да напиша за нея. Е, нека да започна с анотацията, пък после ще видим :)


Дълбоко в океана, в свят не толкова различен от нашия, живеят морските хора. Тяхното общество се разпростира през морета и води по цялото земно кълбо...
Серафина, русалка от Средиземно море, се събужда в сутринта на годежа си. Най-голямата й тревога би трябвало да е да спечели любовта на красивия принц Мади. Въпреки това Сера е преследвана от странни сънища, предсказващи завръщането на древно зло. Мрачните й предчувствия се потвърждават, когато стрелата на наемен убиец отравя майка й. Сега Серафина трябва да се впусне в търсене на господаря на убиеца и да предотврати война между морските народи. Водена единствено от призрачните си сънища, Сера търси пет други русалки, разпръснати по шестте морета. Заедно те ще създадат неразрушима сестринска връзка и ще разкрият конспирация, заплашваща съществуването на света им. 

 За поредицата разбрах от издателския план на издателство Егмонт. От митичните създания, русалките са ми фаворити...а както добре знаем - на нашия пазар не са издавани истории с русалки. Затова ми беше интересно и да прочета тази книга - не знаех какво да очаквам.
Когато започнах книгата се опитах да бъда напълно неутрално настроена и да не правя асоциации с други книги/истории. Все пак идеята на книгата е да те отпусне, а ако в главата ти постоянно се мяркат други герои..ами не се получава :)
Светът на Серафина е един напълно нов свят. Дженифър е успяла да създаде един много красив и подводен свят, малко взаимстван от нашия, но пък много подробен и реален. Това й го признавам на авторката - има невероятно въображение.
Историята не е нещо нечувано - главната героиня, в деня на своето докими, губи всичко - семейството си, кралството си, животът си до този момент. Налага й се да избяга и да разбере каква е причината да я преследват. Заедно с най-добрата си приятелка Нийла се впускат в търсене на истината...и на едни вещици, за да спасят света - и двата свята за да сме по-точни.
Историята на моменти е написана леко детинско - поне за мен - да намерят три от другите 4 русалки по едно и също време...пффф какъв късмет само..Бих я сравнила с "Хари Потър", но като не съм чела книгите и просто няма да е уместно :D
Но като цяло книгата ми хареса - лека и забавна - не усетих кога я прочетох. На места леко наивна, но приятна. При малко свободно време ще прочета и следващата :)

2 коментара:

  1. Звучи добре! И на мен наскоро ми попадна в ръцете. Бях чувала малко разнопосочни мнения, но пък леко и бързо е префектно за лятото :) Надявам се скоро и аз да я читна. Мерси за ревюто :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В интерес на истината, книжката ми е в библиотеката от малко повече от месец, но поради липсата на време едва сега я прочетох. Иначе и аз прочетох много противоречиви мнения и даже в един момент се зачудих дали да я прочета. Но понеже ми беше голям мерак си казах, че никога не съм се влияела от чуждите мнения за книги и няма сега да започвам :) Та не съжалявам, че я прочетох - наистина на места е наивна, но пък историята е интересна, а подводния свят е направо неповторим :)

      Изтриване